Acasă | Info | Regimul expres : De la marimea 50 la 48 in doar 7 zile – reguli, meniuri, trucuri si recomandari

Regimul expres : De la marimea 50 la 48 in doar 7 zile – reguli, meniuri, trucuri si recomandari

Ar fi de ajuns ca talia dumneavoastra sa masoare cu numai citiva centimetri mai putin pentru a nu va mai simti incorsetata in tinutele sic? Intr-o saptamina, oricit ar fi de severa, nici o dieta nu poate genera pierderea a mai mult de trei-patru kilograme de grasime. In schimb, e posibil sa obtineti rezultate spectaculoase, vizibile (un numar mai putin la haine!), doar prin eliminarea surplusului de apa stocat in tesuturi. Organismul uman este alcatuit in cea mai mare parte din apa; corpul unei femei ce cintareste 50 de kilograme detine, in medie, 30 de litri de apa.

De
Mărime font: Decrease font Enlarge font
Regimul expres : De la marimea 50 la 48 in doar 7 zile – reguli, meniuri, trucuri si recomandari

 Din aceasta cantitate, aproximativ 18 litri se afla in structura muschilor, pielii, oaselor. Apoi, patru litri asigura fluiditatea componentelor singelui, sucurilor digestive si salivei, iar in ultimii opt se scalda celulele: este asa-numitul lichid interstitial, care este folosit de sistemele venos si limfatic. Dar echilibrul fragil intre filtrare (trecerea apei din arteriole catre tesuturi) si reabsorbtie (captarea de catre venule si vasele limfatice) este cu usurinta perturbat. Problema poate fi consecinta unei circulatii venoase sau limfatice deficitare ori a unui dezechilibru hormonal intre progesteron si estrogen. De asemenea, administrarea anumitor medicamente poate avea drept urmare o modificare a permeabilitatii vaselor, la fel intimplindu-se cind concentratia de proteine din singe este modificata. Excesul de apa in tesuturi se observa mai ales in zona abdomenului, fiind mai evident in zilele care preced menstruatia. Gradul de retentie se poate verifica prin exercitarea unei presiuni usoare cu degetul pe suprafata pielii. Cu cit urma lasata persista mai multa vreme, cu atit fenomenul este mai accentuat.

Regulile subtierii fara infometare

O silueta frumoasa, supla nu depinde neaparat de numarul caloriilor ingerate. Necesita deopotriva nutrienti de buna calitate, bine dozati, si mai ales un aport rational de lichide. Descoperiti in cele ce urmeaza lista aliatilor, precum si a inamicilor corpului dumneavoastra.

Sarea: reducere drastica

Clorura de sodiu este un ingredient important in alimentatie, insa, lucru cert, o consumam in cantitati sensibil mai mari decit ar trebui. Or, sarea e notorie pentru faptul ca favorizeaza retentia lichidelor in tesuturi: 9 g duc la stocarea a nu mai putin de un litru de apa in 24-48 de ore! Asadar, pentru a reduce acest proces, micsorarea aportului de sare in dieta e vitala. Acest lucru nu se face doar ascunzind solnita, ci si renuntind la mezeluri, chipsuri, masline si aperitive de tot felul, la conserve si alte produse ce necesita diverse tehnologii de prelucrare, preparate ce contin adesea o cantitate mult prea mare de sare. De asemenea, incercati sa consumati mai putin sos de soia, mustar si chiar piine.

PRACTIC - Inlocuiti sarea cu ierburi aromatice, proaspete sau uscate, cu gust intens, benefice pentru sanatate. In caz ca nu sinteti satisfacuti de alegerea facuta, puteti opta pentru asa-numita sare falsa, ce are la baza clorura de potasiu in loc de clorura de sodiu.

Proteinele – aport rezonabil

Un consum suficient de proteine permite fabricarea albuminei de catre ficat. Aceasta substanta faciliteaza eliminarea apei prin intermediul capilarelor sanguine. Daca aportul de proteine este prea mic, apa este mai intens resorbita de catre tesuturi, avind tendinta sa se acumuleze si sa stagneze in spatiile intracelulare. Alte mari avantaje ale aportului optim de proteine sint ca intretin masa musculara, calmeaza foamea si nu se stocheaza sub forma de grasimi.

PRACTIC - Evitati proteinele provenite din preparatele obtinute pe cale industriala, de tipul conservelor si mezelurilor. Totodata, reduceti cantitatea de produse lactate si derivatele din griu, adesea digerate cu dificultate. In schimb, aveti liber la peste, carne slaba (de pasare si vita, mai ales) si oua. Cit despre proteinele vegetale (provenite din leguminoase), acestea pot fi incluse fara probleme in dieta zilnica.

Cruditatile... Da, dar...

In plan digestiv, aportul excesiv de fibre poate deregla tranzitul intestinal, iritind intestinele si accentuind balonarea, fenomen invers celui vizat.

PRACTIC - Adaptati cantitatile de vegetale in functie de posibilitatile de digestie. Pentru a le suporta mai bine, privilegiati legumele preparate pe gratar sau fierte (fasole verde, spanac, sfecla rosie, vinete, dovlecei, ardei etc.), in locul salatelor de cruditati. O alta solutie ar fi sa asociati cruditatile cu cereale si leguminoase, care contin deopotriva proteine de origine vegetala (orez, paste, mazare, linte).

Lichidele: nici prea-prea, nici foarte-foarte

Beti fractionat un litru si jumatate de lichide zilnic (echivalentul a cam opt pahare), zi de zi, si totul va fi in regula.

PRACTIC- Orarul ideal de administrare a apei este urmatorul: un pahar la trezire, pentru a va stimula sistemul digestiv, cite doua pahare inainte de fiecare masa, pentru a va diminua apetitul, eventual inca unul seara. Cresteti aportul doar daca transpirati abundent. Puteti completa necesarul cu ceaiuri cu efect drenant.

Fibrele – exact cit trebuie

Fibrele faciliteaza tranzitul intestinal (ajuta la prevenirea sau combaterea constipatiei, fenomen ce favorizeaza retentia de apa) si capteaza grasimile din alimente. Rezultatul: impiedica acumularea kilogramelor si ajuta procesul de slabire. Se gasesc in principal in fructe si legume, dar si in leguminoase uscate si cereale integrale.

PRACTIC

Consumati vegetale la fiecare masa, precum si atunci cind simtiti ca va este foame. Pentru a nu va balona, intrucit excesul de fibre duce adesea la perturbarea functiei intestinale, consumati dovlecei (contin fibre solubile), fasole verde (fiarta), morcovi (fierti), mere rase.

Zaharul, cel mai bine cu zgircenie

Insulina, hormonul care se elibereaza dupa ingestia unei surse de glucide, cu scopul de a transforma excesul in grasimi si a le stoca, favorizeaza la rindu-i retentia de apa in tesuturi. Ar fi bine deci sa renuntati la dulciuri in aceasta perioada, la fel de periculoase ca si sarea.

PRACTIC

Vara este mai usor sa renuntati la zahar, caci in acest sezon se gasesc foarte multe fructe dulci si zemoase, din care se pot prepara deserturi delicioase, fara sa fie nevoie sa mai adaugati suplimentar indulcitori. Compoturile, salatele, sufleurile sint numai citeva propuneri pe cit de bune, pe atit de sanatoase. In caz ca va este foame intre mese, in loc sa mincati biscuiti, de exemplu, rontaiti un mar, citeva caise ori o mina de fructe uscate (alune, nuci sau migdale, nesarate, bineinteles).

4 elemente ce impiedica retentia de apa

Potasiul

Retentia de apa este legata de raportul sodiu/potasiu in organism. Consumati surse naturale de potasiu, pentru a restabili echilibrul si a va dezumfla. Surse: avocado, castraveti, salata verde, rosii, banane, mere, portocale, piersici, fructe uscate.

Vitamina B6

Un aport insuficient de vitamina B6 favorizeaza retentia de apa in zilele care preced ciclul menstrual. Acest element amelioreaza asimilarea magneziului si a proteinelor in organism. Surse: carne, peste, drojdie de bere, cartofi, banane, cacao.

Vitamina E

Vitamina E participa la intretinerea sistemului venos si limfatic. Un aport insuficient duce la retentie hidrica.

Surse: nuci, migdale, peste gras, germeni de cereale, oua, avocado. Bioflavonoide

Bioflavonoidele mentin permeabilitatea vaselor capilare si favorizeaza o buna intretinere a tesuturilor, ajutind la reducerea senzatiei de picioare grele. Surse: capsune, fragi, mure, coacaze etc.

Faceti mai multa miscare!

Mersul pe jos, o ora pe zi, stimuleaza circulatia venoasa si limfatica. In numai o saptamina, veti sesiza cu siguranta efectele benefice ale unei astfel de activitati fizice.

O saptamina de meniuri pentru un numar mai putin la haine

Mai putina sare, mai multe proteine... Acestea sint caracteristicile de baza ale meniurilor pe care vi le propunem in cele ce urmeaza, alcatuite in principal din ingrediente ce stopeaza procesul de retentie hidrica.

ZIUA |NT|I

Mic dejun

Ceai verde, fara zahar; Salata de fructe proaspete (o mina de capsune, o piersica, un mar); Un pahar de brinza de vaci.

Prinz

10 creveti sau sase scoici; Peste la gratar cu felii de lamiie si putin ulei de masline; Fasole verde fiarta la aburi; Un grepfrut.

Cina

Vinete la gratar asezonate cu o lingurita de ulei de masline; Omleta din doua oua, plus o rosie si dovlecei fierti la aburi cu busuioc; Substitut de lapte din soia amestecat cu cirese fierte si putina vanilie.

ZIUA A DOUA

Mic dejun

Ceai verde, fara zahar; Milk-shake (se mixeaza un pahar de substitut de lapte din soia, un pahar de lapte de migdale, o banana, trei caise); Cinci migdale.

Prinz

Pasta de brinza de vaci cu ceapa verde; Cinci linguri de paste fierte cu sos de ton (150 g ton in apa, plus doua rosii curatate de coaja si fierte, plus usturoi pisat si ierburi aromatice); O piersica.

Cina

Supa (se fierb fasole alba, rosii, ceapa, dovlecei, plus paprika si o lingura de ulei de masline): Compot de mere fara zahar.

ZIUA A TREIA

Mic dejun

Ceai verde, fara zahar; Un ou fiert tare; Doua galete de orez expandat; Un mar ras cu scortisoara.

Prinz

Salata de morcovi fierti asezonati cu suc de lamiie, coriandru si chimen; O portie de somon la gratar cu zeama de lamiie; Doua felii de piine cu seminte, plus brinza proaspata de capra.

Cina

Supa de rosii cu crutoane din piine integrala; 130 g muschi file de porc inabusit cu ceapa si cimbru; salata verde cu o lingurita de ulei de masline; Un pahar de substitut de lapte din soia.

ZIUA A PATRA

Mic dejun

Ceai verde, fara zahar; Un pahar de brinza de vaci si o mina de capsune (sau alte fructe de padure). 

Prinz

Salata de fenicul crud cu o lingurita de ulei de masline, suc de lamiie si chimen; un escalop de vita la gratar, plus dovlecei sotati cu busuioc; Doua mere.

Cina

Creveti sau peste la gratar; Un bol de boabe de quinoa fierte in apa, plus sos de tomate preparat in casa (doua rosii, busuioc, ceapa, usturoi, o lingurita de ulei de masline); O felie de pepene.

ZIUA A CINCEA

Mic dejun

Ceai verde, fara zahar; Salata de fructe rosii; Doua felii de piine cu seminte unse cu unt.

Prinz

Aperitiv italian: doua felii de prosciuto degresat, plus rosii cherry, plus rucola; Un pahar de brinza 3% grasimi; O jumatate de pepene galben.

Cina

Patru sardine la gratar; Salata verde asezonata cu ulei de masline si zeama de lamiie;

Desert din brinza de vaci si piersici fripte pe gratar, asezonat cu menta proaspata.

ZIUA ASASEA

Mic dejun

Ceai verde, fara zahar; Smoothie (se mixeaza o banana, sucul de la o portocala, o piersica, un grepfrut); Trei nuci.

Prinz

Un avocado, plus zece creveti, grepfrut si coriandru; O frigaruie de pui la gratar; Salata de vinete; Sufleu de fructe rosii.

Cina

Supa de dovlecei cu iaurt; Doua rosii fierte cu quinoa, plus muguri de pin si brinza de capra taiata cubulete; Sufleu de capsune.

ZIUA A SAPTEA

Mic dejun

Ceai verde, fara zahar; Sucul de la doua portocale; Un pahar de brinza de vaci amestecata cu o lingurita de miere si cinci migdale.

Prinz

O felie de somon afumat, plus brinza frecata cu marar, plus cruditati (castraveti, fenicul, rosii), plus un ou fiert tare’ O felie de piine integrala; O nectarina.

Cina

Salata din fasole verde fiarta, rosii si ceapa esalota, asezonata cu o lingurita de ulei de masline); Peste la gratar cu zeama de lamiie; O piersica.

Hidratati-va inteligent, stocati mai putin

Apele minerale si infuziile sint deopotriva racoritoare, sanatoase si favorizeaza eliminarea lichidelor din tesuturi. In plus, calmeaza nevoia de a rontai, ceea ce nu poate decit sa intensifice procesul de slabire pe care l-ati demarat.

Perfecte pentru aceasta saptamina in care v-ati propus sa scapati de surplusul de lichide din organism, apele minerale bogate in magneziu au virtuti laxative si depurative, ajutind totodata in lupta cu stresul si pofta de dulciuri. Cu ajutorul lor puteti prepara si ceaiurile. Daca gustul specific, destul de intens, nu e chiar pe placul dumneavoastra, il puteti imbunatati cu ajutorul citorva felii de lamiie sau frunze proaspete de menta. Daca vreti, puteti prepara si in casa o apa minerala cu excelente calitati laxative si depurative: adaugati cinci linguri de apa florala de ienupar intr-o sticla cu un litru si jumatate de apa plata si amestecati bine. N-ar fi rau sa urmati in aceasta perioada chiar o cura cu minerale (magneziu, calciu, potasiu, sulf si bicarbonati), care ajuta procesul de drenare.

Topiti depozitele de grasime cu infuzii

In pauzele dintre mese, cind simtiti ca va este foame, nu ezitati sa mizati de infuziile diuretice si digestive, ce pot inlocui cu succes cafeaua indulcita cu zahar. Alegeti formula care vi se potriveste cel mai bine:

Activarea procesului de slabire. Pentru a facilita reducerea depozitelor de grasime, a calma pofta de dulce si a creste metabolismul: ceai verde, portocala, scortisoara.

Combaterea retentiei hidrice. Pentru a favoriza migrarea apei interstitiale in vasele de singe limfatice: ceai verde, cozi de cirese, ortosiphon, papadie, soc, anghinare.

Tonificarea venelor. Pentru a stimula sistemul venos si a reduce permeabilitatea capilarelor: afin, lamiita, castan de India, hamamelis.

Reteta de ceai drenant

Umpleti un borcan de sticla cu urmatorul amestec: 50% radacina de sparanghel; 25% ceai verde; 25% frunze de menta. Puneti doua lingurite de amestec intr-un ibric cu 300 ml apa clocotita, lasati sa mai fiarba usor cinci minute. Dati deoparte de pe aragaz si asteptati sa se infuzeze inca cinci minute. Filtrati si beti fractionat peste zi.

Si homeopatia poate ajuta

Optimizati efectele curei urmate in aceasta saptamina cu ajutorul granulelor homeopatice. Daca vi se intimpla sa va umflati pe parcursul zilei din cap pina-n picioare, luati Natrum sulfuricum 5CH. Daca aveti edeme in partea de jos a corpului (pana la talie), luati Thuya occidentalis 5CH. Aceste doua remedii se iau in doze de cite doua granule de trei ori pe zi, timp de o saptamina.

Masajul intensifica procesul de drenare

Pentru a slabi frumos, fara vergeturi, nimic nu este mai potrivit ca un masaj de buna calitate. Cu conditia sa alternati miscarile mai usoare cu cele mai viguroase. Se urmaresc trei obiective: mobilizarea depozitelor de grasime, facilitarea evacuarii apei din tesuturi, retonificarea pielii.

Acordati masajului cinci minute dimineata si cinci minute seara. Incepeti cu abdomenul, pentru a otimiza procesul de digestie: timp de un minut, masati usor, efectuind rotiri in sensul miscarii acelor unui ceasornic. Apoi masati partile laterale ale trunchiului, cu toata palma, pornind de la axile si pina la nivelul soldurilor. Pentru partea de jos a corpului, incepeti masajul de la degetele mari ale picioarelor, continuati cu gambele, genunchii, coapsele pina ce ajungeti la solduri. Alternati miscarile usoare, care ajuta drenajul, cu cele mai dure, efectuate cu degetele mari. Nu uitati sa masati puternic gleznele si coapsele, pentru a mobiliza depozitele de grasime. Puteti folosi in acest scop si o rola din lemn pentru masaj. Masati intotdeauna de jos in sus, pentru a relansa circulatia sanguina. Pentru un efect optim, folositi uleiurile esentiale. Acestea sint liposolubile (adica se dizolva in grasimi), prin urmare pot traversa epiderma si derma, patrunzind in circulatia sanguina. De asemenea, isi pot gasi locul in spatiile intercelulare, unde formeaza mici rezervoare. De aici pot fi eliberate treptat, actionind asadar timp indelungat, de pina la sase ore. Alegeti produsul care vi se potriveste si diluati o picatura in uleiul obisnuit de masaj.

In aceasta sectiune mai puteti citi:

  • Trimite prin email unui prieten Trimite prin email unui prieten
  • Versiune pentru tipărire Versiune pentru tipărire
  • Doar text Doar text

Newsletter

Aboneaza-te la newsletter pentru a fi informat de noutatile propuse de MediciDeTop.ro

Cautare rapida dupa etichete:

Articol fără etichete

Evaluarea ta

3.50

Subscribe to comments feed Comentarii (0 publicat)

total: | aratând:

Publică comentariu

Introduceţi codul pe care îl vedeţi în imagine:

Captcha